7 jun 2007

misleidende reclame?

Wat is het verschil tussen het 'Tell Sell Tineke de Nooij Biostabil amulet' en Hertog Jan bier?

Er zijn nogal wat verschillen. Maar ook overeenkomsten. Beide producten worden bijvoorbeeld gepresenteerd door een volslanke persoon die duidelijk blij is met het product.

Maar dat bedoel ik eigenlijk niet.

Vandaag stond er namelijk in de Telegraaf dat de Biostabil verboden werd. O.a. omdat het misleidende reclame zou zijn. En daar klopt er volgens mij iets niet.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb geen amulet, ik wil geen amulet en helaas moet ik zeggen dat ik niet geloof in een amulet. Maar ik heb een probleem met het begrip `misleidend´...

Heb je de Hertog Jan reclame al eens gezien? Een 55+ man, bierbuik verscholen onder een leren voorschot, loopt door een soort oude hoeve/boerderij waar Hertog Jan bier nog ambachtelijk wordt gebrouwen. Iedereen glimlacht vrolijk terwijl er een écht kwaliteitsbier wordt afgeleverd.

Ik weet niet of ik de enige ben die daar zijn twijfels bij heeft, maar als je naar de Hertog Jan site gaat kun je gewoon ZIEN, op de site, dat die brouwerij er helemaal anders uit ziet.

www.hertogjan.nl

Dus bij het Biostabil amulet ZEGGEN ze iets dat niet helemaal klopt, en bij Hertog Jan TONEN ze iets dat niet helemaal klopt.

Och ja, de wereld draait door :-)

Oh ja, dan ben ik nog niet eens begonnen over Char, de "TV-helderziende". Een irritatie die ik deel met collega Ramond de Vrede. (www.ramonddevrede.nl)

Geen opmerkingen: